Евакуйовані працівники можуть отримати лікарняні та декретні допомоги напряму від ФССУ
Працівники, чиї роботодавці не змогли опрацювати їхній лікарняний та подати за ним заяву-розрахунок у зв’язку із бойовими діями за місцем їх розташування, можуть самостійно звернутись до Фонду соціального страхування України для отримання лікарняних і декретних допомог.
Куди звернутись працівнику?
Для цього застраховані особи мають звернутись до будь-якого зручного відділення Фонду – за місцем тимчасового перебування внаслідок евакуації, за місцем реєстрації тощо.
Перелік відділень ФССУ, які мають можливість здійснювати прийом в умовах воєнного стану та їх контакти оновлюються за посиланням: https://docs.google.com/document/d/1WOc3xhgnrqRwYaoLd3AT1m1jKsY-rLrFSGaHv9z4Gn4/edit
Напряму працівнику може бути нарахована допомога по вагітності та пологах, допомога по тимчасовій втраті працездатності та допомога на поховання. Кошти будуть перераховані на спеціально відкритий для працівника поточний рахунок або особисту банківську картку. Слідкувати за станом фінансування можна у телеграм-каналі ФССУ: https://t.me/socialfund.
Які документи необхідні?
Для призначення матеріального забезпечення застраховані особи мають мати при собі паперовий листок непрацездатності або е-лікарняний.
Також варто підготувати копії таких документів: першої-четвертої, одинадцятої-шістнадцятої сторінок паспорта або іншого документа, що посвідчує особу; реєстраційного номера облікової картки платника податків. За наявності також подаються інші документи, передбачені у відповідному Порядку за посиланням нижче.
Довідка про взяття на облік як внутрішньо переміщеної особи в цьому випадку не вимагається.
Нормативна база
Надання матеріального забезпечення відбувається відповідно до Порядку надання матеріального забезпечення за рахунок коштів Фонду соціального страхування України деяким категоріям застрахованих осіб, затвердженого постановою правління ФССУ від 24.01.2017 № 8 (пункт 2.1).
Зверніть увагу, допомога надається безпосередньо через робочий орган виконавчої дирекції Фонду у разі, якщо роботодавцем не було подано заяву-розрахунок за вашим листком непрацездатності.
Попри впровадження в Україні воєнного стану фахівці Фонду соціального страхування України продовжують роботу задля надання усіх видів допомог і страхових виплат. Однак, на жаль, приміщення та будівлі деяких робочих органів Фонду були зруйновані внаслідок російської агресії.
Життя та безпека співробітників Фонду завжди будуть для нас найбільшим пріоритетом, тож окремі відділення управлінь виконавчої дирекції Фонду в областях та місті Києві наразі вимушено призупинили прийом відвідувачів та виконують роботу дистанційно.
Однак більшість відділень Фонду продовжують роботу попри умови воєнного стану. Водночас, час прийому та контактні дані деяких з них були скориговані.
Актуальний перелік і контакти відділень оновлюються за посиланням: https://docs.google.com/document/d/1WOc3xhgnrqRwYaoLd3AT1m1jKsY-rLrFSGaHv9z4Gn4
Гарячі лінії управлінь: http://www.fssu.gov.ua/fse/control/main/uk/publish/article/981073
За можливості обмежте візити до відділень та надайте перевагу електронному документообігу. Слідкувати за станом фінансування працівники та роботодавці можуть у телеграм-каналі ФССУ: https://t.me/socialfund за тегами #фінансування_оперативно та #фінансування_страхувальників.
Зверніть увагу: вказані контакти є актуальними, однак можуть бути недоступні під час повітряної тривоги тощо, перед візитом необхідно уточнити можливість прийому за вказаними контактними номерами. Якщо відділення відсутнє у переліку, прийом у ньому призупинено.
Пресслужба виконавчої дирекції
Фонду соціального страхування України