ЗВЕРНЕННЯ ЗА РОЗ’ЯСНЕННЯМ ЩОДО НАЯВНОСТІ/ВІДСУТНОСТІ КОНФЛІКТУ ІНТЕРЕСУ
Яку інформацію можна отримати, надіславши електронне звернення через офіційний веб-сайт Національного агентства?
Відповідно до пункту 15 частини першої статті 11 Закону України «Про запобігання корупції» (далі – Закон) до повноважень Національного агентства належить надання роз’яснень, методичної та консультаційної допомоги з питань застосування актів законодавства з питань етичної поведінки, запобігання та врегулювання конфлікту інтересів у діяльності осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, та прирівняних до них осіб.
Звертаємо увагу, що такі роз’яснення мають індивідуальний характер і надаються:
- відповідно до частини п’ятої статті 24 Закону консультації, надаються особі, зазначеній у пунктах 1, 2 частини першої статті 3 цього Закону, у якої наявні сумніви щодо можливості одержання нею подарунка;
- згідно з абзацом другим частини третьої статті 28 Закону роз’яснення надаються особі, від якої надійшло повідомлення про наявність у неї реального, потенційного конфлікту інтересів;
- відповідно до частини п’ятої статті 28 Закону роз’яснення надаються особі, в якої є сумніви щодо наявності в неї конфлікту інтересів.
З метою спрощення процедури направлення звернень до Національного агентства щодо надання роз’яснень з вищезазначених питань на веб-сайті Національного агентства передбачено віконце «Конфлікт?» для направлення електронних звернень.
При заповненні спеціальної форми електронного звернення у віконці «Конфлікт?» Ви маєте можливість обрати одну з категорій щодо яких Ви можете отримати роз’яснення, а саме:
Стосовно застосування законодавства про конфлікт інтересів та інших обмежень щодо запобігання корупції
- обмежень щодо сумісництва та суміщення з іншими видами діяльності;
- обмежень щодо одержання подарунків;
- запобігання та врегулювання конфлікту інтересів;
- обмежень щодо спільної роботи близьких осіб;
У разі, якщо Ви бажаєте повідомити про можливі факти порушення вимог Закону України «Про запобігання корупції», Ви можете надіслати до Національного агентства відповідне повідомлення, через офіційний веб-сайт Національного агентства, заповнивши спеціальну форму у розділі «Повідом про корупцію».
Які вимоги до електронного звернення?
Відповідно до статті 5 Закону України «Про звернення громадян» електронне звернення є видом письмового звернення, а відтак має відповідати таким вимогам:
- прізвище, ім’я, по батькові заявника;
- місце проживання заявника;
- суть порушеного питання, зауваження, пропозиції, заяви чи скарги, прохання чи вимоги;
- підпис заявника (заявників) із зазначенням дати;
- електронна поштова адреса.
Враховуючи, що обов’язковим реквізитом письмового звернення є підпис особи, яка його подає, звернення повинно мати вигляд скан-копії або фотокопії.
Звернення, оформлене без дотримання зазначених вимог, повертається заявникові з відповідними роз’ясненнями не пізніш як через десять днів після його надходження.
Крім того, з метою правильного застосування норм права, а також оскільки такі звернення є індивідуальними та потребують роз’яснень норм антикорупційного законодавства у кожному конкретному випадку окремо, рекомендується у зверненні зазначати:
- орган, у якому працює особа, котра звертається;
- повне найменування посади, яку обіймає особа;
- іншу, детальну інформацію, яка дасть змогу зробити правильний аналіз викладених у зверненні фактів для надання належного роз’яснення.
Яким чином можна відправити електронне звернення через офіційний веб-сайт Національного агентства?
Для того, щоб відправити електронне звернення щодо надання роз’яснень з питаньзастосування актів законодавства з питань етичної поведінки, запобігання та врегулювання конфлікту інтересів у діяльності осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, та прирівняних до них осіб, заповніть форму відправки електронного звернення.
1. Вам буде запропоновано декілька варіантів заповнення форми електронного звернення:
- за допомогою направлення сканованої копії або фотокопії
2.Для направлення електронного звернення Вас запитають про категорію Вашого звернення.
3.Після вибору потрібної категорії електронного звернення, Вам необхідно вказати наступну інформацію:
- своє П.І.Б.;
- місце проживання;
- поштову (електронну) адресу;
- номер засобу зв’язку;
- орган, у якому працюєте;
- повне найменування посади, яку обіймаєте;
- іншу, детальну інформацію, яка надасть змогу зробити правильний аналіз викладених у зверненні фактів для надання належного роз’яснення.
4.Також, Ви повинні викласти суть порушеного питання (Ви можете написати повідомлення розміром до 6 000 символів, а також відправити файл розміром до 50 мегабайт).
5.Для захисту системи від нападів з мережі Інтернет Вам пропонується ввести у спеціальну графу символи, які зображені на малюнку.
6.Після передачі електронного звернення, Ви отримуєте контрольний номер в якості доказу його передачі до Національного агентства.
Враховуючи те, що обов’язковим реквізитом письмового звернення є підпис особи, яка його подає, у разі надсилання електронного звернення без використання електронного цифрового
підпису, воно може мати вигляд скан-копії або фотокопії.
Для того щоб відправити електронне звернення у вигляді скан-копії або фотокопії, достатньо завантажити зразок такого звернення перейшовши за посиланням. https://nazk.gov.ua/uk/departament-monitoryngu-dotrymannya-zakonodavstva-pro-konflikt-interesiv-ta-inshyh-obmezhen-shhodo-zapobigannya-koruptsiyi/konflikt-interesiv/
Після завантаження та заповнення, звернення потрібно відсканувати (сфотографувати), прикріпити у відповідну форму на офіційному веб-сайті Національного агентства та відправити.