Про стан роботи зі зверненнями громадян за 2024 рік
ДОВІДКА
про підсумки роботи з розгляду звернень громадян та запитів на інформацію за 2024 рік у Трибухівській сільській раді
На виконання вимог Закону України «Про звернення громадян», Указу Президента України від 07.02.2008 № 109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування», Закону України «Про доступ до публічної інформації», Трибухівською сільською радою проведено аналіз роботи із зверненнями громадян та інформаційними запитами протягом 2024 року.
Трибухівська сільська рада постійно здійснює заходи, спрямовані на реалізацію конституційного права громадян на звернення, удосконалення роботи із зверненням громадян, ґрунтовного та всебічного розгляду питань, які порушують громадяни перед органами виконавчої влади, усунення причин, що зумовлюють скарги громадян, забезпечення відкритості та гласності діяльності органів місцевого самоврядування.
Протягом 2024 року на адресу Трибухівської сільської ради надійшло 584 звернення, що на 67 більше у порівнянні з 2023 р. З них: письмових звернень – 411 (258 – у 2023 р.), на особистому прийомі – 173 (259 – у 2023 р.). Із загальної кількості звернень за 2024 р. надійшло 2 повторних (1 – у 2023 р.) та 3 колективних (4 – у 2023 р.) звернення. Основною причиною повторних звернень є незгода заявників з наданими їм роз’ясненнями на попередні звернення.
Відповідно до статті 20 Закону України «Про звернення громадян» усі звернення, які надходили до сільської ради, розглядалися в передбачені законом терміни. За результатами розгляду вирішено позитивно 548, дано роз’яснено згідно з чинним законодавством на 30 звернень, відмовлено в задоволенні із роз’ясненням – 5.
Найбільше звернень надійшло від найменш соціально захищених категорій громадян – ветеранів та інвалідів, внутрішньо-переміщених осіб та інших громадян, які потребують соціального захисту, підтримки та особливої уваги з боку місцевих органів державної виконавчої влади та органів місцевого самоврядування щодо задоволення їх повсякденних запитів та життєвих потреб. Зокрема:
- від учасників війни, осіб з інвалідністю внаслідок війни, учасників бойових дій та членів їх сімей – 83 звернення, що на 65 більше ніж у 2023 р.;
- від внутрішньо-переміщених осіб – 38 звернень, що на 13 більше ніж у 2023 р.;
- від осіб з інвалідністю І, ІІ, ІІІ групи – 42 звернення, що на 19 більше ніж у 2023 р.;
- від членів багатодітних сімей, одиноких матерів, матерів-героїнь – 1, що на 4 менше ніж у 2023 р.;
- від учасників ліквідації наслідків на ЧАЕС та осіб, що потерпіли від Чорнобильської катастрофи – 1 звернення, що на 8 менше ніж у 2023 р.
Традиційно основним питаннями є питання соціального захисту – протягом 2024 року надійшло 332 звернень з даної тематики, що на 118 більше ніж у 2023 р. Найчастіше у цій тематичній групі порушувалися питання надання матеріальної допомоги на лікування та видання акту встановлення факту здійснення догляду.
На другому місці за актуальністю перебувають питання житлової політики, а саме звернення щодо надання компенсації за безоплатне проживання ВПО – 99 звернень, що 62 менше ніж у 2023 р.
Третє місце за актуальністю посідають питання аграрної політики та земельних відносин – 92 звернення, що на 11 більше ніж у 2023 р. У цій тематичній групі громадяни найчастіше зверталися про надання дозволу на затвердження технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості).
Надійшли також звернення з питань:
- сімейної політики, захисту прав дітей – 22 (26 – у 2023 р.);
- житлово-комунального господарства – 0 (3 – у 2023 р.);
- питання дотримання законності та охорони правопорядку – 3 (2 – у 2023 р.);
- діяльність органів місцевого самоврядування – 0 (3 – у 2023 р.);
- екологія та природні ресурси – 5 (4 –2023 р.);
- транспорт і зв’язок – 1 (2 – у 2023 р.)
- охорони здоров’я – 1 (10 у 2023 р.);
- діяльності об’єднань громадян, релігії та міжконфесійних відносин – 0 (1 – у 2023 р.)
- інші питання – 29 (5– у 2023 р.).
З метою поліпшення роботи із зверненнями громадян надавались методичні рекомендації та роз’яснення норм законодавства, порядок ведення діловодства зі зверненнями громадян старостам сіл Трибухівської територіальної громади, відповідальним особам структурних підрозділів сільської ради.
Графік особистого прийому доведено до відома населення шляхом оприлюднення на веб-сайті сільської ради, на стенді в приміщенні сільської ради, доведено до відома старост громади для подальшого оприлюднення в старостинських округах.
У звітному періоді Трибухівською сільською радою здійснювався своєчасний і об’єктивний розгляд звернень громадян, виконувалися вимоги законодавства при веденні діловодства зі звернень громадян. Про результати розгляду заявників повідомляли у встановлені законодавством строки у письмовій формі (проміжні відповіді та за результатами їх кінцевого розгляду), а також надавалися усні роз’яснення за результатами особистих прийомів громадян. Секретарем сільської ради, керуючою справами, секретарем виконавчого комітету ради, спеціалістами загального відділу сільської ради постійно надається консультативна та методична допомога громадянам, які звертаються до посадових осіб сільської ради.
Протягом 2024 р. до Трибухівської сільської ради переадресовано 7 інформаційних запитів від Тернопільської обласної військової адміністрації. З них 4 запити від юридичних осіб та 3 від фізичних осіб. Інформаційні запити стосувалися питань забезпечення ВПО, галузі соціального захисту, житлово-комунального господарства, даних щодо прийнятих сільською радою рішень, питання безбар’єрного простору тощо.
Підсумовуючи викладене, необхідно зазначити, що сільською радою проводиться постійна робота із заявами, скаргами та пропозиціями громадян, запитами на публічну інформацію. Звернення громадян та запити на інформацію, які надійшли у звітному періоді до сільської ради опрацьовані відповідно до вимог Законів України «Про звернення громадян» та «Про доступ до публічної інформації» із забезпеченням їх об’єктивного, всебічного розгляду з наданням вичерпних відповідей і роз’яснень та дотриманням строків виконання.
« повернутися до розділу «Про стан роботи зі зверненнями громадян»