Трибухівська громада
Бучацький район, Тернопільська область

План соціально-економічного розвитку Трибухівської сільської ради (Трибухівської ОТГ) на 2017 рік

ЗАТВЕРДЖЕНО

рішенням сесії

Трибухівської сільської ради

 від 09 лютого 2017 року №31

 

 

 

 

 

 

ПЛАН

 соціально-економічного розвитку

Трибухівської сільської ради (Трибухівської ОТГ)

на 2017 рік

 

 

 

 

 

с. Трибухівці

Основною метою Плану соціально-економічного розвитку Трибухівської об’єднаної територіальної громади на  2017 рік є відновлення економічного зростання добробуту громади.

Показники соціально-економічного розвитку Трибухівської об’єднаної територіальної громади на  2017 рік характеризують динаміку розвитку господарського комплексу, яку передбачено досягти в результаті реалізації запланованих в Плані заходів, цільових проектів та бізнес-планів.

Перелік

завдань, заходів та показників

Плану соціально-економічного розвитку

Трибухівської об’єднаної територіальної громади

на 2017 рік

№ п/п

Завдання, заходи та показники Плану соціально-економічного розвитку Трибухівської об’єднаної територіальної громади на  2017 рік

Термін виконан-ня

 

Фінансове забезпечення

Сума,

тис.грн

1

Соціальний захист населення

 

 

 

1.1.

Допомога учасникам АТО

2017

Кошти місцевого бюджету

 

22 000

1.2.

Соціальний допомога при похороні

2017

Кошти місцевого бюджету

12 000

1.3.

Комплексні виплати на пільговий проїзд школярам х.Поперечки

2017

Кошти місцевого бюджету

60 000

1.4.

Надання матеріальної допомоги жителям  села

2017

Кошти місцевого бюджету

6 000

1.5.

Сеанси гемодіалізу для жителів громади

2017

Кошти місцевого бюджету

190 500

1.5.

Фінансове забезпечення представлених інтересів сільської ради при розгляді судових справ різних інстанцій

2017

Кошти місцевого бюджету

3 000

2.

Гуманітарна сфера

 

 

 

2.1.

Капітальний ремонт Трибухівської ЗОШ І-ІІІ ступенів та Пишківської ЗОШ І-ІІ ступенів  (ремонт покрівель, утеплення та оздоблення зовнішніх стін, заміна вікон, дверей, тощо)

2017

Кошти державного бюджету, співфінан-сування

6000100

2.2.

Ремонт зовнішнього фасаду сільського будинку культури в с. Трибухівці

2017

Кошти місцевого бюджету

200 000

2.3.

Ремонт опалювальної системи в Пишківській ЗОШ І-ІІ ступенів 

2017

Кошти місцевого бюджету

20 000

2.4.

Встановлення опалювальної системи у будинку культури в Трибухівці

2017

Кошти місцевого бюджету

50 000

2.5.

Облаштування площадок  (влаштування бруківки)  біля будинку культури в Трибухівці;

2017

Кошти місцевого бюджету

100 000

2.6.

Розроблення проектно-кошторисної на добудову дитячого садочка «Віночок» в с. Трибухівці

2017

Кошти державно гобюджету, співфінан-сування

50 000

2.7.

Облаштування дитячих майданчиків в селах Пишківці та Трибухівці

2017

Кошти місцевого бюджету

60 000

2.8.

Капітальний ремонти клубу в с Пишківці де знаходиться ФАП  і адмін. приміщення

2017

Кошти місцевого бюджету

450 000

2.9.

Придбання медичного обладнання в с.Трибухівці

2017

Кошти місцевого бюджету

100 000

2.10.

Ремонт павільйонів біля дитсадка «Віночок»

2017

Кошти місцевого бюджету

10 000

3.

Фізичне виховання і спорт

 

 

 

3.1.

Розроблення проектно-кошторисної документації на облаштування  спортивного комплексу

2017

Кошти державно гобюджету, співфінансу-вання

400 000

3.2.

Підтримка місцевої футбольної команди

2017

Кошти місцевого бюджету

15000

4.

Житлове господарство

 

 

 

4.1.

Розроблення проектно-кошторисної документації на облаштування  парку «Слави - борцям за волю України»

2017

Кошти державно гобюджету, співфінансу-вання

20 000

4.2.

Поточний ремонт доріг по вулицях Котляревського, С.Крушельницької, Маланчука, Балюка, частини вулиці Галицька  хуторі Поперечки в с. Трибухівці.

2017

Кошти місцевого бюджету

200 000

4.3.

Поточний ремонт доріг в с Пишківці

2017

Кошти місцевого бюджету

80 000

4.4.

Освітлення вулиць  Котляревського, Озерна, Сагайдачного, С.Крушельницької, хутора Поперечки, частини вулиці Горішня, частини вулиці Лесі Українки, частини вулиці Богдана Хмельницького

2017

Кошти місцевого бюджету

80 000

4.6.

Санітарне очищення  території спільного користування сіл Пишківці та Трибухівці

2017

Кошти місцевого бюджету

30 000

4.7.

Утримання об’єктів комунальної власності  сільської ради

2017

Кошти місцевого бюджету

82 000

4.8.

Поточний ремонт  адмін. будівлі сільської ради

2017

Кошти місцевого бюджету

100 000

4.8.

Виготовлення стендів

2017

Кошти місцевого бюджету

5000

 

 

План соціально-економічного розвитку Трибухівської об’єднаної територіальної громади на 2017 рік (надалі План) розроблена виконавчим комітетом на основі аналізу поточної ситуації в господарському комплексі об’єднаної територіальної громади та прогнозів і пропозицій підприємств і організацій, виходячи із загальної соціально-економічної ситуації, що склалася на відповідній території, з урахуванням можливостей та місцевих ресурсів, відповідно до пріоритетних напрямків розвитку населених пунктів об’єднаної територіальної громади. План  розроблений на підставі Закону України «Про державне прогнозування та розроблення програм економічного і соціального розвитку України» від 23.03.2000 р. № 1602- ІІІ; постанови Кабінету Міністрів України від 26 квітня 2003 р. № 621 «Про розроблення прогнозних і програмних документів економічного і соціального розвитку та складання проекту державного бюджету»; вимог до реалізації Плану дій “Україна – ЄС», Розпорядження КМУ від 01.10.2014 року № 902 «Про національний план дій з відновлюваної енергетики на період до 2020 року» та Стратегії інноваційного розвитку України на 2010 – 2020 років в умовах глобалізаційних викликів».

Мета Плану – створення умов для повноцінного функціонування об’єднаної громади, зокрема через зростання добробуту і підвищення якості життя населення, як основи для збалансованого зростання стандартів.

План визначає цілі, завдання та основні заходи соціально-економічного розвитку Трибухівської об’єднаної територіальної на 2017 рік.

Метою Плану є створення умов для забезпечення сталого розвитку об’єднаної територіальної громади, підвищення ефективності використання його внутрішнього природно-ресурсного потенціалу, якості життя населення, розв'язання соціально-економічних проблем.

 

1. Особливості соціально-економічного та культурного розвитку Трибухівської сільської ради

Трибухівська об’єднана територіальна громада бачить свій розвиток, як розвиток самостійного багатофункціонального утворення з стійкою та збалансованою економікою, активним і взаємовідповідальним громадянським суспільствам, комфортним сільським середовищем, яке б забезпечувало високий рівень життя населення та сприятливих умов для суспільної та господарської діяльності. З метою систематизації проблем і перспектив розвитку сільських територій Трибухівської сільської ради виконавчим комітетом сільської ради здійснено аналіз SWOT. Аналіз дає можливість об'єктивно оцінити можливості всебічного розвитку території. Виділення слабких сторін дозволить розробити ефективні заходи щодо попередження проблем, які можуть виникнути при процесі розвитку. Сильні сторони дають підставу науково визначити потенційні можливості території по виявленню проблем та розробити ефективну стратегію щодо їх вирішення.

 SWOT - аналіз розвитку території

Сильні сторони

• Вигідне географічне розташування

• Національний патріотизм

• Бажання позитивних змін

• Підтримання традицій

• Розвинута інфраструктура

• Можливості для розвитку малого та середнього бізнесу

• Наявне транспортне сполучення

•  Частина асфальтованих доріг

• Наявне вуличне освітлення

  • Часткове централізоване водопостачання
  • Повна газифікація та електрифікація, телефонний зв’язок
  • Можливості розвитку відпочинкових зон
  • Можливості реалізації інвестиційних проектів

 

Слабкі сторони

• Незадовільний стан частини доріг

• Відсутність каналізування та очисних споруд

• Безпека пішоходів

• Відсутність спортивно – розважальних закладів

• Відсутність аптеки

• Слабка активність мешканців села

• Незабезпечена комунальна служба відповідною технікою

• Незадовільний стан приміщень освіти та культури

• Нерозроблена Стратегія розвитку громади

• Відсутність сучасної школи та дитячого садочка

• Відсутність робочих місць в селах

 

 Можливості

• Залучення інвестицій (іноземних, державних та приватних)

• Розвиток сільського зеленого туризму

• Реалізація проектів з фонду ДФРР та із державних коштів на розвиток інфраструктури

• Створення високооплачуваних робочих місць в селах

• Транскордонне співробітництво Україна-Польща-Білорусь

• Розвиток економіки

• Культурний (спортивний)розвиток сільського населення

• Розвиток малого та середнього бізнесу

• Розвиток с/г та фермерського господарства

• Покращення інфраструктури

• Впровадження нових технологій та енергозберігаючих заходів

 

Загрози

• Політична та фінансова нестабільність в державі

• Відсутність цільового кредитування та ротаційності с/г

• Відсутність законодавчої бази для розвитку ОТГ

• Неможливість розпоряджатися землями за межами населених пунктів.

 

2. Цілі та пріоритети соціально-економічного розвитку на 2017рік

2.1. Діяльність виконавчого комітету та депутатського корпусу Трибухівської об’єднаної територіальної громади буде спрямована на вирішення основних завдань – зростання сільськогосподарського виробництва та розвиток підприємницької діяльності  на основі його інноваційно – інвестиційної складової, залучення та активізація стимулів до зростання рівня оплати праці та збільшення реальних доходів громадян, зняття гостроти проблеми зайнятості та якісного розвитку соціальної інфраструктури. Успішне виконання Плану дозволить продовжити зростання економіки темпами, які забезпечили макроекономічну стабільність у об’єднаній громаді, досягти більш високої продуктивності праці, посилити конкурентоспроможність продукції.

        3. Соціальна сфера

 3.1. В соціальній сфері:

- створення умов по підвищенню рівня життя населення;

- забезпечення виконання соціальних програм, що фінансуються за рахунок бюджетів усіх рівнів;

- збереження та оновлення існуючої соціальної інфраструктури Трибухівської об’єднаної територіальної громади;

- підвищення зайнятості сільського населення;

 

4. Соціальна політика

4.1. Зайнятість населення та ринок праці Аналіз динаміки та головні тенденції розвитку сфери діяльності.

Основні проблеми: - працевлаштування неконкурентно-спроможних верств населення (інвалідів, молоді, особливо випускників навчальних закладів); - нелегальна зайнятість і нелегальна трудова міграція; - низька ефективність залучення інвестицій, які забезпечують розширення сфери використання праці у сільській місцевості.

Основні цілі: - збільшення чисельності зайнятого населення; - підтримка самостійної зайнятості населення; - створення нових та легалізація існуючих робочих місць; - сприяння у працевлаштуванні зареєстрованих безробітних.

Критерії досягнення цілей: - активізація процесу створення нових робочих місць в усіх сферах економічної діяльності; - підвищення рівня взаємодії з районним центром зайнятості та роботодавцями, що провадять свою діяльність на території сільської ради.

4.2. Соціальне забезпечення.

Протягом 2016 року вирішувалися питання щодо поліпшення соціального обслуговування пенсіонерів та одиноких непрацездатних громадян територіальним центром соціального захисту населення.

Основні проблеми: - недостатній рівень адресності при наданні пільг окремим категоріям населення; - наявність пільг і гарантій, що надаються за професійною ознакою без урахування рівня доходів; - недосконала законодавча база для регулювання соціально-трудових відносин; - недостатній захист прав найманих працівників у недержавному секторі економіки.

Основні цілі: - підвищення соціальних гарантій сім’ям з дітьми та іншим вразливим верствам населення; - сприяння залученню благодійної допомоги для вирішення проблем найбільш незахищених верств населення.

Критерії досягнення цілей: - вчасне виявлення соціально незахищених категорій громадян та проведення роз’яснювальної роботи щодо оформлення Державних соціальних допомог відповідно до чинного законодавства; - постійне підвищення рівня обслуговування незахищених верств населення, що обліковуються в сільській раді; - всіляка підтримка первинної ветеранської організації надання допомоги за рахунок спонсорських коштів та бюджетних коштів; - матеріальна допомога учасникам АТО та їх сім’ям за рахунок місцевого бюджету; - перевезення тіл померлих учасників бойових дій, інвалідів війни, тощо.

5. Гуманітарна сфера.

5.1. Охорона здоров’я населення На території Трибухівської об’єднаної територіальної громади знаходяться: - два фельдшерсько-акушерських пункти в с Трибухівці та в с.Пишківці.

Критерії досягнення цілей: - збереження лікувально-профілактичних закладів Трибухівської об’єднаної територіальної громади; - сприяти матеріальному забезпеченню цих закладів - вирішення питання кадрового забезпечення.

6.Освіта

6.1. Освітня галузь сільської ради представлена двома шкільними закладами та двома дошкільними закладами: - Трибухівска загальноосвітня школа  І – ІІІ ступенів; - Пишківська загальноосвітня школа І – ІІ ступенів,  Трибухівський дитячий садочок «Віночок»; Пишківський дитячий садочок «Лісова казка».

В школах організовано роботу творчих груп, спортивних секцій, шкіл передового педагогічного досвіду. Педагогічні навчальні заклади забезпечують здоровий відпочинок своїх вихованців, ініціюючи максимальну участь дітей у походах, екскурсіях по рідному краю. В школах і дошкільних навчальних закладах проведено поточні ремонти. Проведено відповідні заходи, щодо забезпечення відповідного теплового режиму класних кімнат в опалювальний період.

Основні проблеми: - недостатні обсяги фінансування освітньої сфери, в першу чергу на оновлення матеріально-технічної бази навчальних закладів; - питання щодо забезпечення підручниками учнів 4 – 8 класів; - недостатність коштів на фінансування безоплатного харчування дітей-учнів 1-4 класів.

Основні цілі: - впровадження сучасних інформаційних технологій у навчально-виховний процес державного стандарту початкової освіти; - виконання завдань соціального захисту дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування; - сприяння забезпеченості шкіл сільської ради педагогічними працівниками відповідної фахової підготовки; - задоволення потреби громади у дошкільних закладах; - організація відповідних умов для забезпечення навчального процесу; - оздоровлення дітей в дитячому дошкільному закладі.

Критерії досягнення цілей: - реалізація плану «Запобігання дитячій бездоглядності»; - забезпечення реалізації відпочинку та оздоровлення дітей на період 2017року; - духовні орієнтири позашкільної освіти; - передбачити кошти  в бюджеті 2017 рік щодо організації харчування дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування.

6.2. Культура.

 Процес розвитку української нації, її духовного відродження, традицій, мови значною мірою залежить від ефективності роботи закладів культури, які спрямовують свою діяльність на збереження та розвиток культурної спадщини, зміцнення матеріально-технічної бази, збереження меморіалів, пам’яток, пам’ятних місць, воїнських поховань.

В бюджеті 2017 року передбачити кошти для покращення матеріально- технічної бази, придбання інвентаря, проведення ремонту, опалення.

Основні проблеми: - збільшення рівня фінансування галузі; - закріплення кадрів; - забезпечення повноцінного функціонування закладів культури.

Основні цілі: Виходячи з необхідності збільшення духовно-інтелектуального потенціалу у 2017 році передбачається забезпечити: - збереження та якісний розвиток мережі закладів культури; - збереження історико-культурної спадщини; - повноцінну діяльність творчого потенціалу галузі; - покращення матеріально-технічної бази - виділити кошти на проведення ремонтів будинків культури.

6.3. Фізичне виховання і спорт

На території громади функціонують 2 футбольні поля, спортивні майданчки, спортивні зали. Цей спортивний потенціал використовується під час проведення сільських змагань.

Основні проблеми: - обмеженість обсягів фінансування сфери фізичної культури і спорту.

Основні цілі: - забезпечення належних умов для розвитку спорту в громаді;                             - сприяння участі кращих спортсменів громади в районних спортивних спартакіадах; - підвищення ефективності роботи спортивних майданчиків, футбольних полів, спортивних залів, збільшення кількості осіб, що займаються спортом; - забезпечення ремонту, реконструкції та оснащення спортивних споруд;                       - фінансування благоустрою стадіонів; - збільшення кількості населення, представників різних верств, які займаються всіма видами фізкультурно-оздоровчої роботи, в тому числі за місяцем проживання; - збільшення кількості дітей та підлітків, залучених до занять у секціях;

6.4. Молодіжна політика реалізовує державну політику стосовно дітей, молоді, сім’ї та жінок на своїй території, залучення молоді до участі у громадському житті, впровадження нових форм виховання дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування.

Основні проблеми: - недостатнє забезпечення матеріально-технічної бази для позашкільної роботи та гуртків; - забезпечення працевлаштування на селі молоді.

Основні цілі: - сприяння розвитку молодіжного житлового будівництва на території сільської ради; - розвиток та підтримка молодіжного підприємства, забезпечення прав та гарантій молоді на ринку праці; - всебічна підтримка обдарованих дітей та молоді; - активізація роботи щодо впровадження нових форм виховання дітей- сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування.

7. Безпека життєдіяльності людини

6.1. Попередження та ліквідація наслідків надзвичайних ситуацій Тенденція збільшення ризику стихійних лих і надзвичайних ситуацій, викликаних природними чинниками. Найбільш небезпечні стали надзвичайні ситуації гідрометеорологічного характеру (буревії), що призвело до руйнування дахів будинків, знищення посівів. Для запобігання та ліквідації надзвичайних ситуацій техногенного і природного характеру та їх наслідків і надання термінової допомоги постраждалому населенню та виконання робіт щодо запобігання надзвичайних ситуацій техногенного і природного характеру

Основні цілі: - попередження та мінімізація наслідків надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру, ліквідація їх наслідків; - підвищення рівня матеріально-технічного забезпечення сил оперативного реагування, підтримки працездатності стану системи централізованого оповіщення населення; - поліпшення роботи з населенням щодо підвищення його обізнаності про джерела можливої небезпеки та рівня підготовленості до дій у надзвичайних ситуаціях.

Критерії досягнення цілей: - реалізація комплексу невідкладних заходів щодо попередження виникнення надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру та ліквідації їх наслідків;

8. Торгівля та побутові послуги населенню

Сфера внутрішньої торгівлі, громадського харчування та побутового обслуговування населення є важливою складовою внутрішнього ринку і відіграє значну роль як у формуванні загального економічного потенціалу, так і у забезпеченні потреб населення в товарах і послугах на території об’єднаної громади. Політика у сфері внутрішньої торгівлі спрямована на забезпечення стабілізації споживчого ринку для задоволення соціальних потреб населення, підвищення ефективності правового захисту комерційних відносин між товаровиробниками, продавцями і споживачами на всіх етапах просування товарів. Потреба населення в основних продовольчих та господарських групах товару забезпечується в достатній мірі за прийнятними цінами.

Основні проблеми: - недосконалість системи контролю за якістю і безпекою продукції, яка б гарантувала споживачам придбання споживчих товарів належної якості; - відсутність побутових послуг на території об’єднаної громади.

Основні цілі: - пошук шляхів вирішення питання забезпечення населення необхідними видами побутових послуг. Критерії досягнення цілей: - співпраця з власниками об’єктів торгівлі.

9. Моніторинг та оцінка результативності реалізації Плану

Оцінка Плану економічного і соціального розвитку Трибухівської
сільської ради здійснюється за допомогою порівняння планових та
фактичних показників її виконання, а також з урахуванням всіх факторів, які
впливають на виконання плану.                                                                                       

Проведення моніторингу та оцінки результативності плану економічного та соціального розвитку передбачає:

  • моніторинг та оцінку досягнення показників цілей, визначених у Плані;
  • моніторинг та оцінку соціально-економічного розвитку Трибухівської сільської ради (с. Трибухівці, с. Пишківці).

План соціально-економічного та культурного розвитку громади є інструментом майбутніх позитивних змін у територіальній громаді. Реалізація Плану є головною метою її створення. Виконання Плану здійснюється таким чином, щоб демонструвати жителям сіл, селища на конкретних прикладах, що реалізація запланованих заходів поступово наближається до визначеної мети соціально-економічного та культурного розвитку громади. Цьому будуть сприяти депутати виконкому територіальної громади.

Депутати виконкому територіальної громади постійно інформують
жителів сіл, селища щодо стану реалізації Плану соціально-економічного
та культурного розвитку громади.                                                                            

Депутати виконкому територіальної громади будуть проводити моніторинг виконання Плану розвитку громади. Основними завданнями такого моніторингу є:

  • аналіз досягнення запланованих результатів і виявлення причин невиконання окремих заходів щодо досягнення результатів по окремим пріоритетним напрямків соціально-економічного та культурного розвитку громади;
  • формування рекомендацій з метою корегування Плану ;
  • аналіз змін зовнішнього середовища (законодавства в Україні, конкуренції в регіоні тощо);
  • аналіз змін у територіальній громаді в результаті виконання заходів Плану.

Крім проведення моніторингу депутати виконкому територіальної громади здійснюють контроль за виконанням окремих запланованих заходів щодо досягнення результатів передбачених Планом соціально-економічного та культурного розвитку Трибухівської сільської ради.